Firma Glaston

funguje na slovenskom trhu od roku 2008.

Hlavné ciele firmy GLASTON sú nasledovné:

Vybudovanie vedecko – vývojového, vzdelávacieho a klinického centra, ktoré by poskytovalo výskumnú a vývojovú bázu ako aj špičkovú klinickú bázu pre tvorivých pracovníkov v oblasti biotechnológie, ktorí sa venujú alebo budú venovať regeneračnej medicíne. Centrum sa venuje štúdiu chorôb a ich prevencii a liečbe metódami modernej regeneračnej biomedicíny na báze buniek, tkanív moderných biomateriálov a genetických manipulácií. Za najdôležitejšie ciele pre činnosť centra je považovaná introdukciu moderných liečebných metód do klinickej praxe, ktoré sú rozdelené podľa orgánových systémov:

  • Ochorenia skeletu – traumy a ortopedické ochorenia - degenerácia kĺbovej chrupky, bionekróza, poruchy hojenia sa zlomenín, osteoporóza, artritídy, a pod.
  • Ochorenia kardio - vaskulárneho systému – infarkt myokardu, ischemická choroba srdca, vaskulárne poškodenia a vaskulárne insuficiencie ako následok diabetu a iných ochorení, a pod.
  • Metabolické ochorenia – diabetes mellitus, ochorenia pečene, hemofília, a pod.
  • Autoimunitné ochorenia – reumatoidná artritída, Crohnova choroba, systémový lupus, a pod.
  • Posttransplantačné komplikácie – GVHD, rejekcia orgánového štepu, a pod.
  • Neurodegeneračné ochorenia a traumatické poškodenia CNS a nervových tkanív


Aplikovaný výskum v oblasti neuronálnej diagnostiky a liečby

Strategickým cieľom je akcelerácia prenosu poznatkov z aplikovaného výskumu v oblasti neuronálnej diagnostiky a liečby prostredníctvom partnerstva súkromného a verejného výskumného sektora, ktorý je koncepčne rozpracovaný na riešenie oblastí:

  • podpora a zlepšenie dlhodobej strategickej spolupráce medzi akademickými inštitúciami a súkromnou podnikateľskou sférou,
  • stimulácia konkurencieschopnosti a aplikovaného priemyselného výskumu,
  • zefektívnenie výmeny poznatkov a šírenie nových technológií,
  • tvorba excelentných vedeckých výstupov,
  • zavedenie osvedčených postupov v oblasti riadenia výskumnej činnosti a prenosu poznatkov do vzdelávacieho procesu.